18 Ogos 2010

Salam Ramadhan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Alhamdulillah, setinggi pujian dipanjatkan kepadaNya atas limpahan rahmat dan kasih sayangNya kepada kita, sehingga berpeluang sekali lagi bertemu dengan bulan ramadhan al-Mubarak. Masih lagi diberi peluang untuk melipatgandakan pahala. Masih lagi diberikan peluang untuk menyucikan diri dari debu  dosa.

Adakah ramadhan kita kali ini lebih baik? Atau sama? Atau lebih teruk? Adakah puasa kita sekadar mendapat lapar dan dahaga sahaja? Tentunya tidak. Sudah tentu kita menginginkan sesuatu daripadanya.

"wahai orang yang beriman, diwajibkan keatasmu berpuasa sebagaimana diwajibkan keatas umat terdahulu, mudah-mudahan kamu bertakwa"

Firman Allah yang cukup popular dimana arahan yang mewajibkan puasa keatas umat Islam. Semoga puasa kita kali ini mamou menjadikan kita hamba yang bertakwa bukan hanya mendapat lapar dan dahaga. Sama-samalah kita mempertingkatkan amal ibadah kita pada Allah s.w.t. Layarilah ramadhan tahun ini umpama ini ramadhan yang terakhir.

Semoga sahabat-sahabat semua dapat memanfaatkan sepenuhnya tempoh pentarbiahan di bulan yang mulia ini. Mensia-siakan peluang ini adalah satu kerugian yang sangat besar. Semoga ramadhan kali ini lebih baik dari ramadhan sebelunnya.

"Ramadhan Yang Sama, Natijah Yang Berbeza"

Tiada ulasan: